Generalment tenim la percepció que al entrar a internet i fer-nos usuaris d'alguns serveis que aquest sistema ofereix ens convertim en consumidors d'aquest i no ens adonem que en molts casos en som prossumidors.
Els prossumidors són persones que recullen el que altres pensen i ho reflexen a través de les seves pròpies experiències. Al interessar-se per la innovació, la proven i expliquen coses sobre les seves pròpies experiències. Aquest concepte va nèixer a 'La Tercera Ola', una biblia escrtia per Avlen Toffen. En aquesta obra es classifiquen els prossumidors en tres tipus:
- fornt d'atac: tenen poc repercussió i es molt difícil que afectin al pensament de tercers.
- adaptadors propers: defensen fortament el que saben. Són caçadors de tendències.
- connectadors socials: són els divulgadors de tendències.
Aquests prossumidors noramlemnt s'enriqueixen de tres fonts: Internet, fragmentació de mitjans i la globalització a nivell personal.
Comparats amb el conumidor comú, els prossumidors són més entesos en màrqueting i més demendants. Activament surten a buscar informacions i opinions i comparteixen els seus punts de vista i experiències amb altres.
Tot som prossumidors i tots hem d'intentar treure a la llum i posar en contacte experiències que puguin produir, ni que siguin petits canvis. Entre tots en enrriquirem i com diu el nostre capita enciam 'els petits canvis són poderosos'.
Els prossumidors són persones que recullen el que altres pensen i ho reflexen a través de les seves pròpies experiències. Al interessar-se per la innovació, la proven i expliquen coses sobre les seves pròpies experiències. Aquest concepte va nèixer a 'La Tercera Ola', una biblia escrtia per Avlen Toffen. En aquesta obra es classifiquen els prossumidors en tres tipus:
- fornt d'atac: tenen poc repercussió i es molt difícil que afectin al pensament de tercers.
- adaptadors propers: defensen fortament el que saben. Són caçadors de tendències.
- connectadors socials: són els divulgadors de tendències.
Aquests prossumidors noramlemnt s'enriqueixen de tres fonts: Internet, fragmentació de mitjans i la globalització a nivell personal.
Comparats amb el conumidor comú, els prossumidors són més entesos en màrqueting i més demendants. Activament surten a buscar informacions i opinions i comparteixen els seus punts de vista i experiències amb altres.
Tot som prossumidors i tots hem d'intentar treure a la llum i posar en contacte experiències que puguin produir, ni que siguin petits canvis. Entre tots en enrriquirem i com diu el nostre capita enciam 'els petits canvis són poderosos'.
1 comentario:
que gran en capità enciam, és el meu model de persona, era molt petita però em sembla que aquesta frase no l'oblidaré xD
Visca l'Ans el contrarii
Publicar un comentario