miércoles, 19 de noviembre de 2008

Davant la crisi, canvis.

Tots som conscients de que la crisi ens segueix i que l'any que ve serà pitjor que aquest, segons els experts del país.
Avui estava llegint la Vanguardia i hi he vist una notícia que m'ha fet parar: 'la prensa gratuita apuesta por internet para superar la crisis'. La veritat és que amb aquests diaris jo no hi havia pensat.
La notícia explicava que aquests tipus de mitjans es financien, com sabem, gràcies a la publicitat i el fet que no hi hagi diners ha fet que moltes empreses retellessin pressupost per la via fàcil, la de la publicitat. Així doncs, aquests diaris han de buscar altres formes de finançament o fins i tot altres formes de negoci i de seguir essent llegits. La via fàcil: Internet.
Aquests dies es celebrarà un congrès on varies persones del sector es posaran en contacte per estudiar noves formes i sembla ser que la plataforma internet tindrà bastant a dir.
Les portes que obre internet són moltes i els costos que comporta són mínims i més mínims serien si les empreses de telefonia no cobressin per l'Internet i la gent es pogués connectar sense haver de pagar, com passa al meu poble. Per què no a la connexió gratuita d'internet? Potser entre tots hauriem d'ajudar als de Google a aquesta lluita, a ells els hi interessa, però a nosaltres també. Si la connexió fos gratuita més gent tindria accés, més contingut es generaria i més sabriem tots plegats, potser fins al punt de poder entre tots parar la crisi... (o potser això tansols ha estat una paranoia meva!)

1 comentario:

Laia dijo...

a mi tampoc se m'havia acudit pensar ens els diaris gratuits per això de la crisi, però tens raó, el primer que retallen les empreses quan l'aixeta deja de rajar, és la publicitat, aquests empresaris... encara han d'aprendre que la cosa més important d'aquest món és la publi xD (que em donarà de menjar)