jueves, 6 de noviembre de 2008

Màrqueting viral

Cada dia apreixen innovacions al món. Algunes les coneixem a l'instant, altres les aprenem al cap d'un temps.
El màrqueting viral va ser una gran innovació, un gran sistema per arribar als consumidors sense que aquests es sentissin pressionats per la publicitat. Els casos més coneguts els trobem amb exemples com Amo a Laura o el escón de Zapatero. Però no cal oblidar que aquestes no són les úniques formes de màrqueting viral. Els correus en cadena que rebem o els finals de mail quan els enviem per hotmail, per exemple, també són considerats màrquting viral.
Com el seu nom indica, són com un virus que apareixen sense que tu els busquis.
Produir aquests virals no és màgia d'un dia o inspiració divina sinó que cal seguir un procès acurat per tal d'aconseguir un èxit i no arribar al fracàs.
D'aquesta manera podem definir que els passos a tenir en compte a l'hora de crear un viral han de ser:

-Definir les metes.
-Implementar beneficis segons les mets.
-Estipular el millor canal.
-Determinar el missatge per la campanya.
-Activar sistemes de control.
- I controlar!

És molt important controlar l'impacte que té allò qe estem transmeten i saber si va per bon camí o és millor que ho abortem.

Un exemple de màrqueting viral, potenciant un producte cinematogràfic és el curt 'Lo que tu quieras oir' de Guillermo Zapata, un autor que va penjar el curt a la xarxa perquè tinguès ressò hi ha axonseguit més de 20.000 visites només a youtube, a part de les que va aconseguir a travès d'altres enllaços.
A veure si ara que ja té suport s'anima a presentar-lo a algún festival.

No hay comentarios: