martes, 18 de noviembre de 2008

E-màrqueting

Cada dia més les grans empreses, i les no tant grans, utilitzen el correu electrònic i altres eines de la xarxa per a enviar informacions als seus usuaris. Aquesta forma de treballa amb la comunicació i persuadir als nostres consumidors s'anomena E- màrqueting, a simple vista podem pensar que es tan senzill com agafar, posar-nos a la xarxa i crear continguts, però, l' E-màrqueting no és perquè si, i hi ha unes pautes que s'haurien de seguir. A continuació en detallo algunes regles que planteja META GROUP en l'article 'Spam ineffective, but it's here to stay':
-Evitar Spam
-Gestionar els mails rebutjats
-Segmentar les llistes de bases de dades
-Respondre ràpidament les peticions dels usuaris
-Enviar sempre comunicacions valuoses
-No amagar a les perones, cal que sempre hi hagi un lloc on ens puguin trobar físicament o via telefònica
-Capturar altres dades que ens puguin facilitar els pròpis usuaris
-Explotar les comunicacions rutinaries
-Estudiar la base de clients
-Coordinar les campanyes
-Permetre que el client decideixi quins missatges vol rebre i quins no
-Respectar la privacitat de dades
-Explotar el tracte humà
-Premiar els millor comportaments
-Reconèixer els errors
Les tècniques de comunicació semblen simples, però cal tenir-les clares i no oblidar-se de res, sinó el que podria ser una comunicació es convertirà en un fracàs pitjor que si no comuniquèssim.

No hay comentarios: